GOODBYE'S (THE SADDEST WORD)

再見,是最傷感的字眼
(Written by R. J. Lange)

Mamma, you gave life to me
媽媽,你給了我生命

Turned a baby into a lady
把一個小娃娃變成一個淑女

Mamma, all you had to offer
媽媽,你所提供給我的

Was the promise of a lifetime of love
就是那一輩子都享有愛的承諾

Now I know there is no other love
現在我已知道,世間再沒有其他任何一種愛

Like a mother's love for her child
比得上一個母親對她孩子的愛

And I know a love so complete
而我也知道,一份如此完全的愛

Someday must leave, must say goodbye
有一天必須離去,必須說再見

*Goodbye's the saddest word I'll ever hear
*
再見,是我所知道最傷感的字眼

Goodbye's the last time I will hold you near
再見,是我最後一次能夠將你擁抱

Someday you'll say that word and I will cry
有一天,你會說出那個字,而我將會哭泣

It'll break my heart to hear you say goodbye
聽到你說再見,將會使我心碎

Mamma, you gave love to me
媽媽,你給了我愛

Turned a young one into a woman
把一個小孩變成一個女人

Mamma, all I ever needed
媽媽,我此生唯一所需要的

Was a guarantee of you loving me
就是你深愛著我的保證

'Cause I know there is no other love
因為我知道,世間再沒有其他任何一種愛

Like a mother's love for her child
比得上一個母親對她孩子的愛

And it hurts so that something so strong
而事實將使你傷痛,當你發覺一份如此堅強的愛

Someday will be gone, must say goodbye
有一天將會消逝,將必須說再見

(REPEAT*)

But the love you gave me will always live
但是你給我的那份愛將永遠存活

You'll always be there every time I call
你將永遠在那裡,每當我對你呼喚

You offered me the greatest love of all
你給了我世間最偉大的愛

You take my weakness and you make me strong
你化解了我的弱點,讓我變得堅強

And I will always love you 'til forever comes
而我將永遠愛你,直到永恆





And when you need me
而當你需要我

I'll be there for you all the way
我也會在那裡全心為你付出

I'll be there all life through
我一輩子都會在那裡

I'll be there this I guarantee
我會在那裡,這點我可以保證

Mamma, I'll be
媽媽,我會

I'll be there through the darkest nights
我會在那裡伴你度過最黑暗的夜晚

I'll be the wings that guide your broken flight
我會成為在你迷失時引導你的雙翼

I'll be your shelter through the raging storm
我會成為替你遮蔽風雨的屏障

And I will love you 'til forever comes
而我將永遠愛你,直到永恆

(REPEAT*)

'Till we meet again...
直到我們再度相聚

Until then...
而在那一刻到來之前

Goodbye
再見






歌曲轉自:http://www.7t7t.com
歌詞轉自:http://www.cs.nccu.edu.tw/~s9141/GOODBYE'S%20(THE%20SADDEST%20WORD).doc


arrow
arrow
    全站熱搜

    seiki 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()